onsdag 27 februari 2008

Start-up!

Efter att ha fått lite hjälp och tankar om bloggande från andra aktiebloggare, har jag nu samlat mod och startat min egen blogg. Tanken med bloggen är att jag själv skall kunna ha tillgång till mitt historiska tankemönster gällande investeringar, för att i efterhand kunna utvärdera de misstag jag har gjort. Aktieportföljen har kunnat byggas upp tack vare stabil tur i vad som i lagens mening är lotteri.

I dagsläget innehas, i fallande storleksordning.

Kabe Husvagnar B
Nobia
Fast. Balder B
Ballingslöv
HQ
Aros Quality Group
Broström B
Avanza
Handelsbanken A
(Nokia Oyj)
(Trelleborg)
(Ericsson B)

De tre sista är av väsentligt lägre värde, och innehas av olika anledningar för att kunna göra smidiga förlustavdrag framgent.

I eftermiddag kommer första analysen publiceras på Kabe Husvagnar. Väl mött!

David

Inga kommentarer: