tisdag 14 oktober 2008

Pengar över?

Jag kan skatta mig lycklig. Har haft pengar över och kunnat dega in rätt ordentligt den senaste veckan. Ifall det går ner eller upp nästkommande vecka har jag ingen aning om, men med dagens värderingar är det knappt möjligt att förlora på sikt.

Avanza släpper sin rapport om några timmar, ska bli riktigt intressant att se. Jag förväntar mig ett bra, positivt, nettoinflöde - vilket givetvis är en enorm styrka, speciellt i detta marknadsklimat.

Förhoppningsvis handlas Avanzaaktien ned kraftigt på börsen. Funderar på att dubbla mitt innehav ännu en gång (även om det blir svårare för varje gång det sker, så är caset för bra för att låta bli).

Jag har fått en kompis att diskutera aktier med on a regular basis. Grabben är bland det smartaste jag någonsin har haft kontakt med, och jag är tämligen övertygad om att det är jag som blir elev snart, istället för tvärtom.

Mvh David

Inga kommentarer: