torsdag 12 juni 2008

Ökat i Balder

Idag ökade jag i det andra bolaget som jag igår försökte öka i utan framgång. Ökningen var inte alls lika stor som min ökning i Avanza, men på sluttampen av eftermiddagen fick jag tag på några aktier till kurs 69,00 SEK. Jag är mycket nöjd med ökningen, och fördelningen i min portfölj ser definitivt bättre ut än för en månad sen.

Börsklimatet är rätt tufft nu, men jag är fortsatt helt övertygad om att en lång strategi där jag fortsätter att stock-picka och sätter in mer pengar allteftersom jag sparat ihop mer pengar kommer att löna sig riktigt bra på sikt. Läget är dessutom helt klart intressant för många av mina riktigt balansmässigt och kassaflödesmässigt starka bolag, med tanke på de möjligheter som återköp av aktier ger (vilket Balder exempelvis är ett tydligt exempel på i dagsläget).

Mvh David

Inga kommentarer: