måndag 16 juni 2008

Det var inte jag

Om ni undrade, så var det inte jag som nyss köpte runt två tredjedels procent av bolaget Balder. Jag hade däremot gärna velat, om jag hade kunnat. Min gissning går till att Arvid Svensson Invest ökar innehavet ytterligare. Eller så är det ett litet återköp av egna aktier? I och med att det bara finns 7 stycken ägare som har möjlighet att sälja 120 000 aktier, så blir det intressant att se vilken ägarförändring som nu skedde. Min gissningar är att det antingen är Andra AP-fonden eller Länsförsäkringar Fonder som har gjort försäljningen, eller så är det bara en lam ägarförändring som har sin grund i att någon stuvar om i sitt eget aktieinnehav via bolag.

Mvh David

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill se ett inlägg där du berättar att du dubblat upp i Kabe. Aktien är ju mycket billigare nu än när du köpte en jättepost för 80:-? Skämt åsido, det är i sådana här lägen på börsen som man kan göra riktiga klipp!

David sa...

Indeed. Jag har planer att öka i Kabe framöver, men för tillfället ska jag öka i lite andra innehav. Jag är inte orolig på något sätt över börsens utveckling, så länge börsen underperformar företagen så är det ingen risk för bubblor, och det är desto mer påtaglig chans för riktigt bra köp.

Mvh David