måndag 21 april 2008

Livepoker i Stuvsta

Vart nyss iväg och spelade lite livepoker i Stuvsta med en polare till mig och hans kompisar. Det är alltid kul med lite miljöombyte, så med tanke på att jag sällan är så långt söder om stan tog jag mer än gärna farsans bil och åkte dit. Spelet var underhållande, och med hjälp av att ha lite tur med korten när några motspelare ville göra storbluffar så slutade jag plus en del, trots att jag förlorade en hand med JJ mot KK enkelraisad pot på en J83-bräda. Turn kom en 8a och river kom en K, varpå motståndaren drog in monsterpotten.

Egentligen tycker jag inte om att spela poker live. Det är ingen vidare social sysselsättning egentligen, och i slutändan är det alltid trevligare med en filmkväll eller något sådant, speciellt när några av grabbarna som kör jobbar hårt för att komma över de pengarna som de spelar om, samtidigt som de inte mår bra av att förlora. Ingen mår förvisso bra av att förlora, men jag känner att jag själv är relativt duktig på att hantera ekonomiska förluster utan att bli särskilt emotionellt påverkad.

I veckan kommer inlägg tre i min serie om företagsvärdering. Det blir nog ett av de intressantare inläggen på ett tag. Fram tills dess får jag uttrycka en förhoppning om att bloggläsaren och hans vänner samt bekanta har haft en trevlig helg, och att veckan som kommer skall vara givande. För er som avsaknar fundamenta och mer aktierelaterade inlägg kommer mer av den varan framöver, och om inte annat så kanske en återblick i arkivet stundtals kan vara intressant.

Mvh David

Inga kommentarer: