tisdag 25 mars 2008

Tillbaka, men en bok fattigare

Kom hem från Skåne i förrgår (rent tekniskt igår) natt. Spenderade gårdagen med att spy upp nötter, vilka jag åt alldeles för mycket av på hemvägen.

På vägen glömde jag dessvärre boken jag för tillfället läser: "Common stocks and uncommon profits" av Philip Fischer, hos en vän jag besökte. Boken är mycket läsvärd (och rekomenderad av Warren Buffet), och ger insikt till lite mer fundamentalt komplicerade bitar vilka ändock är mycket användbara vid analyser av bolag. Ifall Fischers riktlinjer följs metodiskt, är det endast en fråga om tid innan du är rik. Jag har fixat så att jag ska kunna få tillbaka boken under veckan i alla fall, så ingen skada skedd förutom ett par dagars annan läsning.

Utlovad analys kommer komma in under dagen. Bolaget i fråga är Avanza. Aktiviteten i bloggen kommer att skruvas upp än en gång, nu när jag är hemma igen. Väl mött!

Mvh David

Inga kommentarer: