lördag 19 april 2008

Model European Parliament och Jazzkonsert

Jag haft fullt upp i dagarna. Bastukvällar, träffat gammalt folk och så igår Model European Parliament plus en Jazzkonsert på konserthuset.

Model European Parliament är en europapolitikssimulering som jag själv deltog i för några år sedan, vilket medförde att jag då åkte iväg till Budapest och arbetade fram resolutioner i ett kommittéarbete, varpå alla kommittéer samlades i Budapests parlamentsbyggnad för att ha debatt och rösta om resolutionerna. Även om arbetet var tufft, med väldigt lite sömn, uppskattade jag det och höll flera tal inför över 100 delegater från hela Europa. I år var samlingsplatsen Stockholm, och en av mina bättre polares flickvän var ordförande för hela kalaset. Personligen tyckte jag att debatten vart lite tam, men det är alltid lika underhållande att se 16-åriga killar kalla presidenten för "Mrs. President", with the ocassional "Mr. President".

På kvällen sen, bar det iväg till konserthuset för att se Diane Reeves. Jazzkonserten var helt underbar! En del tycker att Jazz kan vara stressigt, men jag var i total avslappningsmood där. Kvällen avslutades som sig börligt med té och en massa kanelbullar. Bättre fredagsnöje får man leta efter!

Mvh David

2 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Om några år när du är en stor framgångsrik företagare, glöm inte bort mig då - Ge mig ett jobb, vadsomhelst (:

David sa...

Tack för de varma orden! Vi får se vart det blir av mig, är väldigt osäker för tillfället :), men jag har redan dig lagrad i bakhuvudet.

Mvh David