onsdag 30 april 2008

Uppsala på Valborg

Tidig morgon bär det av till Uppsala, om några timmar alltså. Jag har aldrig firat Valborg i Uppsala tidigare, men har flera goda vänner där - vilket förvisso leder till en del olika bud om var man skall tänkas dra sig. Förmodligen blir det SNÄRKES Nation, men den som lever får se.

Det ska verkligen bli kul att komma tillbaka till Uppsala. Staden är ju livad i vanliga fall, och det lär inte bli speciellt mycket sämre av att Valborg firas. Att mobiltelenätet lär bli överbelastat rör mig inte i ryggen, i och med att jag lyckats glömma min mobilladdare i skärgården, och inte har ett spår av batteri kvar på mobilen (jag rör mig med en gammal T68, standbytid på optimistiska 8 timmar).

Kabe släppte tydligen sin delårsrapport idag. Omsättningsökningen var imponerande, även om resultatökningen inte var alls lika stor, detta trots att husvagnsregistreringen gick ned under det första kvartalet med 7%. Husbilsförsäljningen ökar starkt, och kommer förmodligen att fortsättningsvis kunna innebära ökande omsättning som resultat för Kabe. Jag sitter fortsatt nöjd med min stora position, även om jag inte planerar att öka mer än marginellt i innehavet under de närmsta månaderna.

Mvh David

Inga kommentarer: