tisdag 15 april 2008

Årsstämma plus Avanzadagen

Drar mig snart iväg mot årsstämma + Avanzadagen. Det ska bli kul, hoppas jag. En vän som blivit lite mer intresserad av sparande/investeringar kommer att träffa mig där.

Avanza släppte förövrigt sin första kvartalsrapport för 2008 idag. Resultatet var över mina förväntningar, och jag är faktiskt imponerad över att Avanza kan hålla en så stabil intjäning trots att börsen verkligen har varit orolig den senaste tiden - detta bådar, som vanligt, mycket gott för framtiden i Avanzas fall. Mycket positivt är även att antalet konton (även borträknat förvärv) stiger kraftigt. Fler kunder och ett stabilare långsiktigt börsklimat kommer naturligtvis innebära guld och gröna skogar för Avanza på sikt, och kanske (förhoppningsvis) kommer detta smitta av sig på oss aktieägare.

Storåkers har mitt fulla förtroende. Att en så ung VD kan vara så erfaren och duktig är verkligen inspirerande.

Mvh David

Inga kommentarer: