torsdag 24 april 2008

Sol, värme och inaktivitet

Har spenderat mycket av de senare dagarna ute i solen, träffat bra folk, samt varit extralärare i MA C till en nära vän till familjen. Vädret har, hur krystat det än låter, varit helt underbart här i stockholmsförortstrakten, och april ser ut att bli en lyckad månad på flera plan.

Till helgen kommer det bli ännu mer underbart. En väldigt bra kompis har tagit tillfället i akt och bjudit ut kompisgänget till hans familjs landställe i Stockholms skärgård. En hel ö, kommer vi att ha för oss själva, tillsammans med mycket av det jag uppskattar allra mest här i livet - god mat, och bastubad (vedeldat, naturligtvis). Jag har varit därute två gånger tidigare, och båda gångerna har varit sjukt lyckade. Mycket av min drivkraft till att spara, är att jag inom rimlig framtid skall kunna köpa mig en egen liknande ö med såväl 270 graders sjöutsikt som vedeldad bastu. Det är förmodligen det enda riktiga materiella målet jag har just nu, men det kan ju ta ett tag att nå dit.

Jag har börjat, och kommer trycka in blogginlägget om nästa paramter i företagsvärderingen, under morgondagen. Det kan hända att jag delar upp det inlägget i flera delar, eller på något annat sätt bemöter inlägget med en lite speciell twist. Det ska bli kul att se vad folk tycker. Tills dess, väl mött!

Mvh David

3 kommentarer:

Per Penning sa...

Ja, det låter som en bra idé för framtiden. En egen ö!

Själv är jag mycket sugen på att en dag ha råd med ett hus vid havet, med sjötomt, och ägna mig åt att odla rosor.

Sjukpensionären sa...

Låter idylliskt med en egen ö. Hur är det med allemansrätten, har man rätt att freda sig om man äger en egen? Eller är det fritt fram att campa? mest nyfiken..

David sa...

Allemansrätten gäller ju inte i direkt anslutning till tomtområde. Däremot så är det fritt fram att beträda en ö och nyttja dess natur, såtillvida att ön är stor nog, så att säga :).

Mvh David