måndag 10 mars 2008

Kabe Husvagnar får positiv uppmärksamhet

Idag blev jag uppmärksammad på att Kabe omnämnts positivt i Tysk och Dansk campingpress. Kvalitetsomdömena var, med ett fåtal undantag, riktigt positiva och överlag får detta ses som positiv reklam för Kabe.

http://www.kabe.se/images/pdf/caravaning_agle.pdf

http://www.kabe.se/images/pdf/dcu.pdf

Inget större nyhetsvärde, i och med att det bekräftar det jag redan vet - att Kabes vagnar är högkvalitativa och klart konkurrenskraftiga.

Jag hoppas helt klart att Kabe fortsätter att öka sin närvaro i Tyskland. Med tanke på storleken på den marknaden, samt hur de har lyckats att expandera ut i Norden, finns det väldigt mycket pengar att hämta ifall allt går som planerat.

Jag såg också att Precice Biometrics rusade idag efter ett icke-pressmeddelande. Precise är precis den typen av aktie jag hatar över allt annat. Jag tycker uppriktigt synd om folk som är beredda att förlora pengarna för en så dålig sak. Ni som har sett mig tidigare vet att jag baissat Precice sen runt 10 SEK som DJohansson på Prat om Pengar.

Inga kommentarer: